Az idősebbek valószínűleg emlékeznek még a nyaranta a Balatont QEK Juniorokkal és sátras utánfutókkal megszálló NDK-s turistákra, akik a sofőrszandált, a fröccsöntött strandpapucsot és az autós kézitáskát megismertették kicsiny hazánkkal.
A könnyű, Trabanttal is vontatható utánfutókból óriási sátrakat lehetett kihajtogatni, amelyben egy komplett család kényelmesen élhetett két hétig a tóparti kempingekben.
VEB Olbernhau
A gyár az ötvenes években készítette el az első sátras utánfutóját, Campifix néven.
A nyolcvanas évek végére egész komoly termékpaletta alakult ki, kettőtől kilencszemélyesig készítettek különböző sátras utánfutókat.
A 90-es évek végére persze ők is vegetálni kezdtek, készült még egy lakókocsi, hallgatva a modern idők szavára, de a gyár nem sokáig élte túl a német újraegyesítést.
Írtam már róla, bár nem itt, hogy sokadik kísérletre én is bevásároltam egy Camptourist 5-3 verziót. A hétvégén kivittük Szentendrére, és sikeresen felállítottuk kedvesemmel.
Mondhatni, kipróbáltuk. Na nem úgy, de én mondjuk heverésztem benne egy délutánt, kissé hiányzik is azóta a kemping-fíling.
Mit kell tudni róla ?
– Könnyű : 350 kg önsúly, 500 kg maximális összsúly, így gyenge, kicsi autóval is vontatható. Nekem, mondhatni, komoly szempont, autóimat lásd a bemutatkozóban
– Nagy : Felállítva a belső hasznos alapterülete kábé 4×4 méter, azaz 16 m2. Azt hiszem, sátorban (főleg kettőnknek) ez több, mint elég. A belmagassága döbbenet – kedvesem megjegyzése: aki próbált már modern iglu-sátorban négykézláb farmerba bújni, az tudja csak igazán értékelni.
– Egyszerű : a felállítás tudatlanul, első nekifutásra másfél órás műtét volt. Ebben már az is benne van, hogy rossz irányba kezdtük nyitni, és amikor erre rájöttünk, igen nehéz volt visszacsomagolni, hogy újrakezdjük. Rutinnal maximum egy órás munka, sörszünetekkel.
– Kényelmes : hat személy alvóhelye van kialakítva, ebből négy a belső, kettő a külső hálóhelyen. Kipróbáltuk, reális. Kettőnknek meg pláne, a belső részben kettőnknek paradicsomi helyünk lesz, a külsőt valószínűleg gardróbnak használjuk majd. Megjegyzendő, hogy egyik hálóhelyen sem a földön alszunk, az egyik az „utánfutóban”, a másik nagyjából 30 centi magasan egy rétegelt falapon, lábakon áll.
– Felszerelt : Gáztűzhely, zárható, „bogárbiztos” ételpolc, bizonyos daraboknál mosogató, zárható „széf”, külön csomagtartó.– Drága : vétele és fenntartása is más nagyságrend, mint egy sátoré. Forgalmi, törzskönyv, biztosítás, vizsga, stb…
– Nagy : Ez természetesen hátrány is egyben, nem fér a csomagtartóba 🙂 Emellett ugye vonóhorgot igényel. A feszítőkötelekkel együtt nagyjából 5.5×5.5 méternyi alapterület kell a felállításához, és szezonon kívüli tárolására is hely kell.
– Karbantartás-igényes : no nem kell komoly dologra gondolni, de a fék és futómű azért gondozásra szorul. Ha esőben csomagoljuk el, lényegesen bonyolultabb kiszárítani, mint egy kiteríthető sátrat.
Az összerakástól féltem kicsit, mert sosem próbáltam, sőt, még csak meg sem néztem alaposan egy álló darabot. Az összes infóm képről származott, legfőképpen az unser-camptourist.de oldalról.
A műtét viszont sikerült, íme egy videó arról, hogyan állítsunk fel egy CT 5-3-at kevesebb, mint 4 perc alatt:
forrás: http://autofilia.blog.hu/